Τη στιγμή που άλλες πόλεις του κόσμου καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια για να
προωθήσουν το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης, το Άμστερνταμ προσπαθεί να ελέγξει το μεγάλος πλήθος.
Όπως αναφέρει η «Καθημερινή», στους 800.000 κατοίκους της πόλης αντιστοιχούν 880.000 ποδήλατα και η κυβέρνηση υπολογίζει πως είναι τέσσερις φορές περισσότερα από τα αυτοκίνητα. Οι κάτοικοι δεν προβληματίζονται τόσο για το κυκλοφοριακό πρόβλημα που δημιουργείται αλλά περισσότερο για το πού θα παρκάρουν τα ποδήλατά τους σε μια περιοχή όπου υπάρχει πιο πολύ νερό παρά πλακόστρωτες επιφάνειες.
«Ακούω όλη την ώρα παράπονα», δήλωσε ο Ζεμ Σμιτ, εργαζόμενος σε δημόσιο πάρκινγκ για ποδήλατα στο κέντρο της πόλης. «Ο χώρος δεν είναι κατάλληλος για ποδήλατα», πρόσθεσε. Το εν λόγω πάρκινγκ χωράει 140 ποδήλατα, αλλά συνήθως υπάρχουν αρκετά περισσότερα. «Εχουμε πραγματικό πρόβλημα με τη στάθμευση των ποδηλάτων», είπε ο Τόμας Κρουν, εργαζόμενος στο τμήμα μεταφορών και κυκλοφορίας του Αμστερνταμ. «Δεν πιστεύουμε, όμως, πως έχει δημιουργηθεί κάποια κρίση. Φανταστείτε όλα αυτά τα ποδήλατα να ήταν αυτοκίνητα», εξήγησε.
Μέρος του προβλήματος αποτελεί το γεγονός ότι πολλοί κάτοικοι του Αμστερνταμ έχουν πάνω από ένα ποδήλατο. Ταυτόχρονα η πόλη έχει να αντιμετωπίσει και άλλα ζητήματα. Ενα από αυτά είναι η πρόσφατη αύξηση των μηχανών σκούτερ, που ενίοτε χρησιμοποιούν τους δρόμους για τα ποδήλατα προκαλώντας συχνά ατυχήματα. Αν και τα σκούτερ αποτελούν μόλις το 3% των οχημάτων ευθύνονται για το 16% των ατυχημάτων.
Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι πάντως το ανεξέλεγκτο παρκάρισμα των ποδηλάτων. Ο κεντρικός σταθμός του Αμστερνταμ αποτελεί την καρδιά του προβλήματος. Την τελευταία δεκαετία η Netherlands Railways έχει δημιουργήσει περισσότερες από 10.000 θέσεις για παρκάρισμα ποδηλάτων.
Εως το 2020 ο αριθμός αναμένεται να έχει φτάσει τις 17.000 θέσεις ως μέρος της κατασκευής ενός υπόγειου γκαράζ αξίας 27 εκατ. δολαρίων μπροστά στο υπάρχον κτίριο.
Μία δεκαετία πριν ένα τριώροφο γκαράζ ποδηλάτων είχε κατασκευασθεί δημιουργώντας 2.500 θέσεις στάθμευσης. «Αποτελεί πλέον αξιοθέατο για τους τουρίστες», δήλωσε υπάλληλος του σταθμού, ο οποίος κατέχει και ο ίδιος τρία ποδήλατα και χρησιμοποιεί το ένα από αυτά για να πάει στη δουλειά του καθημερινά. «Είναι το πιο φωτογραφημένο σημείο στο Αμστερνταμ», πρόσθεσε.
Οι κάτοικοι που πηγαίνουν στη δουλειά τους με το τρένο σε άλλες περιοχές, αφήνουν συχνά το ποδήλατό τους μπροστά στην είσοδο του σταθμού, δένοντάς το σε κάποιο στύλο. Ακόμα και έτσι κανείς δεν ονειρεύεται να περιορισθεί η χρήση των ποδηλάτων στην πόλη. Οι κάτοικοι συμμετέχουν ενεργά για τη διασφάλιση και την ανάπτυξη των υποδομών του Αμστερνταμ για τα ποδήλατα. Τουλάχιστον 4.000 άτομα είναι μέλη της Ενωσης Ποδηλατών και ασκούν πιέσεις στις τοπικές αρχές να λάβουν τις σχετικές αποφάσεις. http://kanapesnews.blogspot.gr
προωθήσουν το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης, το Άμστερνταμ προσπαθεί να ελέγξει το μεγάλος πλήθος.
Όπως αναφέρει η «Καθημερινή», στους 800.000 κατοίκους της πόλης αντιστοιχούν 880.000 ποδήλατα και η κυβέρνηση υπολογίζει πως είναι τέσσερις φορές περισσότερα από τα αυτοκίνητα. Οι κάτοικοι δεν προβληματίζονται τόσο για το κυκλοφοριακό πρόβλημα που δημιουργείται αλλά περισσότερο για το πού θα παρκάρουν τα ποδήλατά τους σε μια περιοχή όπου υπάρχει πιο πολύ νερό παρά πλακόστρωτες επιφάνειες.
«Ακούω όλη την ώρα παράπονα», δήλωσε ο Ζεμ Σμιτ, εργαζόμενος σε δημόσιο πάρκινγκ για ποδήλατα στο κέντρο της πόλης. «Ο χώρος δεν είναι κατάλληλος για ποδήλατα», πρόσθεσε. Το εν λόγω πάρκινγκ χωράει 140 ποδήλατα, αλλά συνήθως υπάρχουν αρκετά περισσότερα. «Εχουμε πραγματικό πρόβλημα με τη στάθμευση των ποδηλάτων», είπε ο Τόμας Κρουν, εργαζόμενος στο τμήμα μεταφορών και κυκλοφορίας του Αμστερνταμ. «Δεν πιστεύουμε, όμως, πως έχει δημιουργηθεί κάποια κρίση. Φανταστείτε όλα αυτά τα ποδήλατα να ήταν αυτοκίνητα», εξήγησε.
Μέρος του προβλήματος αποτελεί το γεγονός ότι πολλοί κάτοικοι του Αμστερνταμ έχουν πάνω από ένα ποδήλατο. Ταυτόχρονα η πόλη έχει να αντιμετωπίσει και άλλα ζητήματα. Ενα από αυτά είναι η πρόσφατη αύξηση των μηχανών σκούτερ, που ενίοτε χρησιμοποιούν τους δρόμους για τα ποδήλατα προκαλώντας συχνά ατυχήματα. Αν και τα σκούτερ αποτελούν μόλις το 3% των οχημάτων ευθύνονται για το 16% των ατυχημάτων.
Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι πάντως το ανεξέλεγκτο παρκάρισμα των ποδηλάτων. Ο κεντρικός σταθμός του Αμστερνταμ αποτελεί την καρδιά του προβλήματος. Την τελευταία δεκαετία η Netherlands Railways έχει δημιουργήσει περισσότερες από 10.000 θέσεις για παρκάρισμα ποδηλάτων.
Εως το 2020 ο αριθμός αναμένεται να έχει φτάσει τις 17.000 θέσεις ως μέρος της κατασκευής ενός υπόγειου γκαράζ αξίας 27 εκατ. δολαρίων μπροστά στο υπάρχον κτίριο.
Μία δεκαετία πριν ένα τριώροφο γκαράζ ποδηλάτων είχε κατασκευασθεί δημιουργώντας 2.500 θέσεις στάθμευσης. «Αποτελεί πλέον αξιοθέατο για τους τουρίστες», δήλωσε υπάλληλος του σταθμού, ο οποίος κατέχει και ο ίδιος τρία ποδήλατα και χρησιμοποιεί το ένα από αυτά για να πάει στη δουλειά του καθημερινά. «Είναι το πιο φωτογραφημένο σημείο στο Αμστερνταμ», πρόσθεσε.
Οι κάτοικοι που πηγαίνουν στη δουλειά τους με το τρένο σε άλλες περιοχές, αφήνουν συχνά το ποδήλατό τους μπροστά στην είσοδο του σταθμού, δένοντάς το σε κάποιο στύλο. Ακόμα και έτσι κανείς δεν ονειρεύεται να περιορισθεί η χρήση των ποδηλάτων στην πόλη. Οι κάτοικοι συμμετέχουν ενεργά για τη διασφάλιση και την ανάπτυξη των υποδομών του Αμστερνταμ για τα ποδήλατα. Τουλάχιστον 4.000 άτομα είναι μέλη της Ενωσης Ποδηλατών και ασκούν πιέσεις στις τοπικές αρχές να λάβουν τις σχετικές αποφάσεις. http://kanapesnews.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου